Kinderen met Lilith in het tweede huis ervaren de mensen, dieren en dingen om hen heen als schitterende lichtgevende objecten. Ze leven in een wereld vol schitteringen, want materie geeft licht, straalt (Bastiaan van Wingerden).

donderdag 31 maart 2011

Eeuwig


Er bestaat een film (waarvan me de naam niet te binnen wil schieten) over het hiernamaals waarin de doden wordt gevraagd welk moment ze voor eeuwig willen herbeleven. Voor eeuwig ja... want dát blijkt (in de film) het Paradijs te zijn!

Je kunt dus niet voorzichtig genoeg zijn bij het kiezen van wat je nog wel eens wil overdoen:-)
Wat zou jij kiezen?

woensdag 30 maart 2011

Welke kelder past het best bij hoe jij je onbewuste ziet?"

Ik vertelde dat in dromensymboliek de kelder staat voor het onbewuste. Dat wat je niet weet van jezelf, maar wat toch veel van je handelingen bepaalt. Ik vroeg de cursisten in de les te schrijven over: "Welke kelder past het best bij hoe jij je onbewuste ziet?"

Water, dat in dromenland symbool staat voor emoties. 
Als je droomt over een huis, droom je over jezelf. Elke ruimte staat voor een bepaald aspect van jezelf.
zolder = bewustzijn, spiritualiteit
kelder = onbewuste
keuken = voeding (voor lichaam en geest), plannen maken (bekokstoven)
woonkamer = omgang met andere mensen
eetkamer = zorg voor jezelf, voeding, vriendschap
slaapkamer = rust, dromen, seksualiteit
badkamer = reinigen, oude dingen opruimen
balkon, terras = jezelf 'uitbreiden', rust en genieten
fundering = innerlijke kracht, hoe stevig je staat
deur = gelegenheid om meer over jezelf te ontdekken
tafel = dingen doen samen met anderen
stoel = hoe je jezelf ziet, je houding met betrekking tot het leven
toilet = je moet bepaalde zaken loslaten
 Overgenomen van: Heldinne's reis

zondag 20 maart 2011

de kracht van de Verbeelding


Dan zal ik je iets leren
zei hij zacht
Luister
ik heb bijna alle
Perzische klassieken gelezen
De oude meesters beweren allemaal
dat God een stuk van zichzelf
in de mens heeft achtergelaten
toen hij hem maakte
Hij heeft de mens
een van zijn machtigste eigenschappen gegeven
en dat is
de kracht van de VERBEELDING

Kader Abdollah, de Kraai

woensdag 9 maart 2011

de Ziel

De Ziel 

Citaat Inayat Khan;
De ziel kent geboorte noch dood,
begin noch einde.
Zonde kan haar niet raken,
noch kan deugd haar in verrukking brengen.
Wijsheid kan haar niet doen opengaan,
noch kan onwetendheid haar verduisteren.
Zij is altijd geweest, en zij zal altijd zijn.
Zij is het wezen zelf van de mens
en al het andere is haar bedekking,
zoals een lamp over het licht.
De ontplooiing van de ziel komt vanuit
haar eigen kracht en wordt voleindigd
wanneer zij banden met de lagere gebieden
doorbreekt.
Zij is vrij van nature en ziet uit naar vrijheid
gedurende haar gevangenschap.
Al's werelds heilige wezens werden heilig
door de ziel te bevrijden, want de vrijheid
van de ziel de is het enige doel
in het leven.

donderdag 3 maart 2011

Succes



Zorg dat je product van goede kwaliteit is 
dat je een verhaal hebt
dat de moeite waard is om te vertellen.
Blijf bij het oorspronkelijke idee
do it yourself
geef gratis weg

woensdag 2 maart 2011

In gewoon Nederlands staat ‘Dana’ voor generositeit. Oftewel goedgeefsheid



Overgenomen van: http://www.molblog.nl/

Ik had onlangs het grote genoegen om betrokken te zijn bij een bijzonder project. Een project van een boeddhistische ondernemer. De persoon in kwestie was, na jarenlang zaken te hebben gedaan in Azië, erg onder de indruk geraakt van de boeddhistische levenswijze aldaar. Hij had besloten daar iets mee te gaan doen. Niet alleen als persoon. Maar ook als professional. En dus was hij met een expliciet boeddhistisch businessconcept op de proppen gekomen. Een businessconcept dat draaide om het boeddhistische beginsel ‘Dana’ om precies te zijn.

Met de opkomst van de betekeniseconomie begint dit besef bij bedrijven te groeien. Gestaag. Het is niet voor niets dat http://www.trendwatching.com/een tijdje terug de trend Generation G(enerosity) lanceerde met bijbehorend motto: ‘giving is the new taking’. In de betekeniseconomie is ‘van betekenis zijn’ de ultieme manier om waarde te creëren. Wie als bedrijf écht iets wil betekenen voor zijn klanten zal oprécht om/aan hen moeten geven en 100% klant georiënteerd moeten denken en doen. Radicaal. Totaal.

 

dinsdag 1 maart 2011

Moment


Nu zijn de woorden weg
en is waarheid niet meer te vinden.
Dit moment is alles dat er is
en dat is de enige waarheid.

Wat te spreken
 over wat er hier op dit moment is?
Wat ik spreek is nooit de werkelijkheid.
Wat ik zeg is verleden tijd
zodra het mijn mond uit komt.