Kinderen met Lilith in het tweede huis ervaren de mensen, dieren en dingen om hen heen als schitterende lichtgevende objecten. Ze leven in een wereld vol schitteringen, want materie geeft licht, straalt (Bastiaan van Wingerden).

zondag 20 februari 2011

Houden van.



Houden van is acceptatie.
Houden van is jezelf
de ruimte geven
 om te ademen
 en tegen de ander zeggen,
ik geef mezelf de ruimte
 om jou ook de ruimte te geven.
Houden van is de kracht voelen
om tegen de ander te zeggen:
Ik gun je absolute onafhankelijkheid.
 Mijn schouders zijn breed
 maar niet breed genoeg
 om mezelf en jou te dragen.
Maar kijk, jij hebt zelf twee schouders.
Recht ze en zoek je weg.
 Ik vergeet je niet en ben er,
misschien even van een afstandje
 maar laat je (je)zelf ontdekken.
 Dat is het beste cadeau wat ik je geven kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten