Kinderen met Lilith in het tweede huis ervaren de mensen, dieren en dingen om hen heen als schitterende lichtgevende objecten. Ze leven in een wereld vol schitteringen, want materie geeft licht, straalt (Bastiaan van Wingerden).

woensdag 2 maart 2011

In gewoon Nederlands staat ‘Dana’ voor generositeit. Oftewel goedgeefsheid



Overgenomen van: http://www.molblog.nl/

Ik had onlangs het grote genoegen om betrokken te zijn bij een bijzonder project. Een project van een boeddhistische ondernemer. De persoon in kwestie was, na jarenlang zaken te hebben gedaan in Azië, erg onder de indruk geraakt van de boeddhistische levenswijze aldaar. Hij had besloten daar iets mee te gaan doen. Niet alleen als persoon. Maar ook als professional. En dus was hij met een expliciet boeddhistisch businessconcept op de proppen gekomen. Een businessconcept dat draaide om het boeddhistische beginsel ‘Dana’ om precies te zijn.

Met de opkomst van de betekeniseconomie begint dit besef bij bedrijven te groeien. Gestaag. Het is niet voor niets dat http://www.trendwatching.com/een tijdje terug de trend Generation G(enerosity) lanceerde met bijbehorend motto: ‘giving is the new taking’. In de betekeniseconomie is ‘van betekenis zijn’ de ultieme manier om waarde te creëren. Wie als bedrijf écht iets wil betekenen voor zijn klanten zal oprécht om/aan hen moeten geven en 100% klant georiënteerd moeten denken en doen. Radicaal. Totaal.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten