Kinderen met Lilith in het tweede huis ervaren de mensen, dieren en dingen om hen heen als schitterende lichtgevende objecten. Ze leven in een wereld vol schitteringen, want materie geeft licht, straalt (Bastiaan van Wingerden).

woensdag 13 februari 2013

Discipline


Ik heb altijd het voorrecht gehad om wijze mensen op mijn pad te vinden. Of het kan zijn dat ik op de juiste momenten open stond voor raad en advies. Zo had ik een tijd een coach, die geïnspireerd was door het Taoïsme. Die legde me uit wat 'discipline' is. 'Kijk', zei hij, 'hier ben jij, je weet dat je leven eindig is, en je lichaam kwetsbaar. En daar, aan de andere kant is wat je met je leven wilt, je doel, wat je wilt bereiken. Dat ertussen, dat wat je nodig hebt om dat doel in je leven ook te bereiken, dat wat je doen moet, dat noemen we discipline.'
facebook

1 opmerking:

  1. Zo vertelde mijn vader het mij ook :-) Hij zei alleen dat het nodig was om in die periode de goede of misschien bedoelde hij wel de juiste dingen te doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen