Kinderen met Lilith in het tweede huis ervaren de mensen, dieren en dingen om hen heen als schitterende lichtgevende objecten. Ze leven in een wereld vol schitteringen, want materie geeft licht, straalt (Bastiaan van Wingerden).

woensdag 12 januari 2011

Inspiratie




In mijn leven tot nu toe
waar heb ik inspiratie gevonden?
Jezus van Nazareth
Pantheïsme
Zenboeddhisme
Soefisme
Zarathustra
Nietzsche
Osho
Voltaire
Spinoza
Henry David Thoreau

Het valt me op
geen vrouw?
er schiet me
 niemand te binnen
op dit moment

Ik probeer me te herinneren hoe de leer ook weer heet
die zich naast het officiële Christendom ontwikkelde
 Ik kan me de naam niet herinneren.
Wel kom ik op Essenen
Maar dit bedoel ik niet
Het is meer een verzamelwoord
 waar verschillende boeken onder vallen
Zoals het evangelie van Maria Magdalena
He, een vrouw, die mij inspireert, ik heb er 1
Ik zoek op Essenen en kom een website tegen met
Heilige teksten

2 opmerkingen: