Kinderen met Lilith in het tweede huis ervaren de mensen, dieren en dingen om hen heen als schitterende lichtgevende objecten. Ze leven in een wereld vol schitteringen, want materie geeft licht, straalt (Bastiaan van Wingerden).

zondag 23 januari 2011

Waar motivatie uit te halen.


Ik lees altijd met veel plezier: Haagje bij de vlier. Een Haagse die blogt dat vind ik leuk. Ik ben in den Haag geboren en heb er ook 23 jaar gewoond. En kom er nog veel. "Haagje" vind ik ook een wijze dame. Ze houdt ook nog een ander blog bij. Langzaam groener en bewust

Zij schreef: Vroeger vond ik het 'heel' belangrijk dat ik alle motivatie uit mezelf kon halen. En voor een groot deel werkt het ook zo, het is belangrijk dat je jezelf kan motiveren. Maar eigenlijk is er niks mee om je ook door dingen buiten jezelf te motiveren. Je moet er alleen voor zorgen dat je je motivatie niet enkel en alleen ontleent aan de mening van andere mensen. En dan maakt het vaak niet eens uit of het een positieve of negatieve mening is. Als je een bepaald doel voor ogen hebt, doe het dan! Doe het zoals je het zelf wil. Neem beslissingen die uit jouw hoofd en hart komen. Motiveer jezelf en laat je door jezelf motiveren. Werk naar je doel toe. En geniet ondertussen van alle dingen die jouw leven mooier en beter maken.
Voor mij zou dat zijn voedsel eten en drinken waar ik me gezond en licht bij voel. Een muziekje opzetten wat bij mijn stemming past, maar soms ook stilte. Het niet te koud of te warm hebben. Dat het licht mooi en helder is. Er een lekkere geur hangt. Dat is een mooie vertrekpunt vind ik.


Het sprak me aan. Misschien is dit een manier om het leven leuker te maken. Ik begin er ook beter in te worden. Me bewust te worden van wat ik met simpele dingen kan veranderen om me beter te voelen. Een voorbeeld:
Ik reis veel met de bus, vroeger durfde ik niet van zitplaats te veranderen. Dat viel zo op. Maar soms schijnt licht zo fel, dan kijk ik of het ergens anders zachter is. En voel me erg goed wanneer ik me dan beter voel.
Maar ik kan dit misschien ook op andere terreinen toepassen.
Ik denk dan aan een andere manier om met pijn om te gaan. Kan het verschil maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten